tisdag 19 juni 2012

Behind the scenes

Nu tänkte jag bjuda på några av mina fototips.
Här kommer tips på olika små fotostudios,
man enkelt kan fixa för att få häftiga och snygga bilder.
Om man har nåt litet man vill fota är detta perfekt att göra!

Läs gärna vidare om du vill veta! ;)


Det allra lättaste man kan göra är att använda två helt vanliga A4-papper.
Detta gör jag ganska ofta om jag vill ta kort på något litet.
Bra om man inte vill ha nån störande bakgrund...
Sen kan man ju byta ut papprena till en helt annan färg om man känner för det.
Toppen!





Detta är lika lätt och blir ännu bättre!
Lägger bara en glasskiva över pappret för att få spegling på det man fotar.
Jag visar två bilder på hur det kan bli, lite längre ner sen sen.





Här har jag fixat en bild som visar ganska bra.
(Klicka på bilderna för att få dem större och bättre).

Ljuset är väldigt viktigt, därför har jag gjort en liten reflexskärm av aluminiumfolie!
Det är ganska smart, om man inte har en riktig refläxskärm! ;)

Såhär kan det bli:









En helt vanlig hylla...
Varför inte använda den som en fotostudio!?
Perfekt med svart, blank yta som speglar sig fint! :)








Här kommer sista tipset,
för lite större saker är detta toppen.
Det är presentpapper som jag vände och förvandlade till en studio!
Smart va!?


Hoppas ni fick lite tips, idéer och inspiration!
Det var meningen i alla fall! :)

Kramar på er!

1 kommentar:

  1. Kul å se livet bakom kameran/fotot. Bra där :) /Z

    SvaraRadera