måndag 25 juni 2012

Picasa

Hej!
Nu ska jag visa redigeringsprogram, min kamera, obektiv och stativ mm.

Jag vet att det är många som vill veta var jag redigerar mina bilder.
Visst, kan kan berätta det!

Är ingen ägare av photoshop men önskar jag hade varit det.
Men intrycket jag får av det programmet är att det är väldigt svårt och krångligt.
Jag har ett betydligt lättare program som är jätebra!
Gillar det för att det är så himla enkelt och lätt att förstå.
Kan göra mycket, allt från att redigera bilder och filmer till att göra mängder av collage.

Såg att man kan ladda ner Picasa 3 gratis här:







 
Min kamera,
Canon EOS 1000D

Min första och enda systemkamera,
köpte den för ett par år sen.
Jättebra nybörjarkamera och lätt att använda.




Det som gör hela min kamera är mitt objektiv.
Utan den skulle kameran vara 100 gånger sämre.

Tamron 18-200




Stativ

Velbon DF 40





Skulle vilja ha ett så kallat, gorillastativ.
Varför det heter så är väl för att det ser ut som en gorilla, inte vet jag....!?
Kul namn i alla fall! :)

Men den känns så smidig och bra.
Man kan lätt ta med den varsom,
den är böjbar och kan därför viras vart man vill.
Runt en lycktstolpe, trädgren, ja precis vart som helst!
Jättebra!





Digitalfoto,
jättebra tidning!


Kramar på er!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar